Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021 - 2025
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami KPP Ryki
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczegolnymi potrzebami.pdf
Na podstawie artykułu 14 w związku z artykułem 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dziennik Ustaw z 2019 roku pozycja 1696, z późniejszymi zmianami) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Rodzaj dostępności - dostępność architektoniczna:
Realizacja przepisów wynikających z artykułu 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Rykach oraz w Komisariacie Policji w Dęblinie.
-
Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków,
-
Instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń z wyłączeniem technicznych,
-
Zapewnienie informacji na temat rozkładu dostępnych dla interesanta pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
-
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w artykule 2 punkt 11 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
-
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji z budynku w przypadku zagrożenia zdrowia lub życia,
-
Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 12/2022 Komendanta Powiatowego Policji w Rykach z dnia 6 maja 2022 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Rykach.
W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Rykach i/lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Okresy sprawozdawcze:
Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.
Komórki/jednostki realizujące zadania:
Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 12/2022 Komendanta Powiatowego Policji w Rykach z dnia 6 maja 2022 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Komendant Komisariatu Policji w Dęblinie
Uwagi:
Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek.
Rodzaj dostępności - dostępność cyfrowa:
Realizacja przepisów wynikających z Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w porozumieniu z KWP Lublin poprzez:
-
Instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia,
-
Zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności w postaci pliku elektronicznego, zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
-
Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 12/2022 Komendanta Powiatowego Policji w Rykach z dnia 6 maja 2022 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Rykach.
W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Rykach i/lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Okresy sprawozdawcze:
Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.
Komórki/jednostki realizujące zadania:
Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 12/2022 Komendanta Powiatowego Policji w Rykach z dnia 6 maja 2022 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Komendant Komisariatu Policji w Dęblinie
Uwagi:
Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek.
Rodzaj dostępności - dostępność komunikacyjno-informacyjna:
Realizacja przepisów wynikających z Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez:
-
Zapewnienie obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w artykule 3 punkt 5 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu on-line do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
-
Zapewnienie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z właściwymi komórkami Komendy Powiatowej Policji w Rykach w formie określonej w tym wniosku (artykuł 31 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
-
Wyznaczenie osób odpowiedzialnych za realizację wyżej wymienionej ustawy,
-
Publikacja na stronach internetowych oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Rykach informacji o osobach odpowiedzialnych za realizację Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
-
Publikacje na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Rykach raportu dostępności opracowanego przez Koordynatora dostępności Komendy Powiatowej Policji w Rykach zgodnie z artykułem 11 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
-
Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 12/2022 Komendanta Powiatowego Policji w Rykach z dnia 6 maja 2022 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Rykach.
W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Rykach i/lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Okresy sprawozdawcze:
Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.
Komórki/jednostki realizujące zadania:
Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 34/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Rykach z dnia 31 grudnia 2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Komendant Komisariatu Policji w Dęblinie
Uwagi:
Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek.
Pliki do pobrania
-
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2025 modyfikacja
Data publikacji 30.12.2022 09:16(pdf 1.67 MB)